söndag 8 maj 2011

till N

En av den här bloggens få regelbundna läsare har lämnat oss. Vi stiftade bekantskap för ett antal år sedan via ett numera nerlagt musikforum. Jag vill minnas att året var 2004 och det var i en Prince-diskussion som vi "fann varandra". Något fick mig att sitta fastklistrad vid skärmen till långt inpå småtimmarna: Det var som att den entusiasm den här mannen verkade känna inför precis all musik han gillade, smittade av sig.

Vi träffades aldrig i "verkligheten" men vi höll kontakten regelbundet via internet. Senast jag hörde från honom var för drygt två veckor sedan dagen innan min födelsedag och i helgen nåddes jag av beskedet om hans död. Jag uppfattade alltid N som en av de mest osjälviska, snälla och musikälskande människor jag varit i kontakt med. Vila i frid käre musikvän, du är saknad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar